Dame un chance...



=(...christian?...christian??....=(


Hmm anledningen till att den förra inlägget hette flashback (ok att britney spears skiva hette också så men iallafall...) vare för att jag hade fått många flashbacks underdagen. Liksom minnen från förr, inte ett år lr två lr tre år tillbaka, utan till och med nästan 7 år tillbaka.
När min panini kom in i mitt liv bla, lr när jag ens kom hit till sverige, för er som inte vet så är inte jag född här i sverige. Jag är född i Peru/Arequipa och bodde där med min släkt i 8 år och sedan kom jag hit med min mami<3.
Såå där började man skolan och va helt ny..det var predcis två veckor innan klass ett skulle sluta. Jag visste tillräckligt med svenska för att klara mig men inte för att samtala med en vän.
Jag träffade min undrbara fröken gunnel som jag än har kontakt med (
då menar jag inte att jag ringer till henne varje dag lr ngt) hon har nämligen min minsta lilla syster =) hahha såå typiskt.
Iallafall...hon bad en tjej med blont långt hår som hade en blå blommig lång kjol med ett vitt linne på att visa mig runt utanför. Hon förklarade för mig alla de olika gungorna och sandlådorna, tänkte för mig sj vad det var för skillnad mellan en vanlig gunga och en snurr gunga xD haha

och sedan dess så hjälpte hon mig, och när jag säger hon så menar jag min evelina/panini<3 sedan jag var 8 år gammal så har jag känt henne och hon betyder allt för mig. Kunde inte ha fått någon bättre kompis än henne. Vi bråkade rätt så ofta och vi lekte rätt så ofta men vi blev alltid sams och det är även så idag.

Hmm vad mer har jag tänkte på....tiden i min skola och alla olika vänner som jag har haft. Visa har varit svårt att leva med lr att ens vara i samma rum med varje dag. Det fanns tuffa tider och bra tider varje år. Så är det nog för mig tror jag....Vissa har sina tuffa tider en viss lång/kort period och sen kmr det bra. Men jag har nog både bra och dåliga perioder på ett och samma år, om inte halvår O_o vi kanske inte ska överdriva heller hehe.

Det fanns stunder då jag va helt borta (
då menar jag helt borta!) för att det var bäst så. Både för mig och andra och för att dete kändes bra. Men man inser efter ett tag att man måste komma tillbaka hur som helst. Allt finns där du lämnade det och för att bli av med det måste du hämta det. Och det va det jag gjorde, jag kom tillbaka hämtade saken och slängde bort det xD haha jaa det är väldigt väldigt väldigt få som vet om vad jag menar. Och av min tolkning av det här så kmr ni garva haha=P

Jag längtar nu till sommaren, jag kan nästan säga att jag inte ens kmr ihåg vad man kan ha på sig på sommaren. Men snacka om att man ska uttnyttja sommaren, allt ! Vattnet, musiken, alla ängar och "berg", glass mums^^, dricka (
med alko och utan haha), ringa personer, kvällarna, hängmattor, solkräm, cyklar<3, epilatorn :O (måste ha fräscha ben varje dag jue xD) och mycket annat^^
längtar sommaren09^^

Jag kolalde även igenom mina mail idag, jag sparar alltid en msn konversation om den har ngt som intresserade mig lr ngt som man säger som man vill ha kvar i minnet. Haha när jag läste alla mina som kmr ifrån typ 3 år gamla så dog jag av garv xD både skratt och skratt till gråt. Jag hade ångest, jag skämdes och jag undrade om inte själva den andra personen skämdes och ångrade också av vissa saker som det stod xD haha men vad ska man göra, jag hade typ ingen hjärna då tydligen =P

Som jag sa förut om jag visste att det var så, så skulle jag ha tagit chansen, give me a chance again.

Ska börja avrunda lite här börjar kanske bli för mkt men de va nog för att man hade mkt att få ut hehe=)
Imorgon väntas ännu en helgdag som går till plugget, har mkt under veckan. Och kaoset gick i fredags då jag tappade bort min sista nyckel till mitt lås. Jag hade trre nycklar och jag tappade bort allihop inom 2-3 månader. Finns säkert många som ör mkt duktigare än mig och lyckas på kortare tid men iallafall, måste hitta ngt som håller kvar dom. Jag fick klippa upp mitt lås och ta ut alla mina böcker och allt till määäriams skåp. Tack!

Men men ska fortsätta drömma mig bort lite innan det är dags att lägga sig i sängen och lyssna to some reggaelicious^^

"Ese chico...esa mirada de el, lo dice todo.
Las palabras de su boca q estan dedicadas a ti,
Como es sentir q extrañas tanto q te duele una parte de ti,
como es sentir q lo quieres a tu lado solo por escuchar y sentir su respiracion.
Poner tu cabeza a su pecho, sintiendo sus brazos abrazandote y q dicen q nunca te quiere soltar.
sentir sus labios tiernos cuando se junten con los tuyos.
Esos ojos marrones, q brillan al amanecer.
En un tiempo amigos en un tiempo enamorados, te dice"siempre quiero estar a tu lado"
Sin q nadie sepa de ustedes dos, besarce detraz de un arbol sin nadie mirandolos.
como es sentir....
yo lo se sentir porque lo siento ahora....."

Kärlek & Respekt!

//Silvitaaa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0